Hej hej!

Fredag idag, gud så härligt! =) Idag har vi en liten "ätardag" eller en "ätarstund" kan man säga, för matintaget har sett ut precis som annars..vi fick unna oss något valfritt gott var, jag valde några bitar choklad...åhhh så gott det var..=).

En vanlig deffdag kan se ut så här;

Morgonpromenad före frukost om tid finnes..
Frukost: Kesella 250 gram, blandat med funlight saft (outspädd) smakar inte så gott annars, 15 gram nötter och några matskedar dinkelgryn.
Lunch: Kyckling, tonfisk, makrill, lax eller något annat proteinrikt kött, runt 150 gram av detta. Just nu kör jag mellan 80-100 gram ris eller pasta men kommer att ta bort detta helt om någon vecka. 100 gram grönsaker samt turkisk youghurt/sweet chili sås. Kommer då att öka intaget av grönsakerna. Dessa kokas, görs i ugn eller wokas. Eller om man gör en sallad.
Middag/kvällsmat: 1 ägg, 1 burk makrill, majonäs till ägget, youghurt, linfrö. Ibland en knäckebrödsskiva beroende på hunger.
Träning: Ex. Bröst, 4-5 olika övningar. Man ska köra så tungt man kan och helst samma vikter som under vanlig diet, måste man gå ner i vikt ska man köra fler resp istället. Jag varierar beroende på gårdagens matintag och dagens mående. Allt beror ju på hur mycket energi man har.. Vidare kör jag kondition 30-40 minuter. Löpband, crossramp, crosstrainer är det som gäller då. Sist magövningar, ungefär varranat träningstillfälle, viktigt att vila även dessa muskler..=)
Proteindrink: Intages alltid efter träningspass, 2 dl soyamjölk (Go green, den blåa, mindre socker i..=) blandat med 20 gram proteinpulver. 
Utöver detta tar jag 3 omega-3 tabletter om dagen. Detta gör jag iofs vanligtvis också, men extra viktigt nu och få i sig bra fetter..

Jag försöker också i den mån det går att promenera mycket, morgonpromenader eller promenera till träningen..och de dagar man är ledig ska man försöka konditiona lite extra..=) Alltid bra, det ökar förbränningen..dåliga fetter ut, bra fetter in!

Ha en go kväll! Puss och kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0