Lördag 091017

Hej hej!

Åh, gosh jag är helt slut. Har varit och simmat, bubblat och bastat idag. Otroligt skönt, simmade mina 40 längder. =) Är jätte trött nu efter det. När jag kom hem bakade jag bröd som vi hade tänkt ha till middagen, blev super gott. Gjorde italienskt lantbröd, tänkte först göra limpor men gjorde frallor istället, så mumsigt. Sen gjorde jag iordning min kumquats. Kokade dem med vatten och socker och rörde sedan 1 tsk vaniljsocker. Hade tänkt ha det till kladdkaka eller någon annan chokladkaka när mamma kommer upp...har ni inte smakat denna underbara lilla frukt så gör det. Det är en liten citrusfrukt och påminner om en liten miniapelsin men man kan dock äta skal och allt. Men jag rekommenderar dock att "göra nåt av dem" alltså koka eller sylta dem, de blir godast då..kan vara en aningens sura annars. Man hittar dem bland exotiska frukter i matbutiken.

Idag innan simmningen så gjorde jag något jag inte gjort på länge, eller ja, det kanske låter helt knäppt men innan hade jag ett spciellt träningsprogram för mage, core/bål samt rygg. Alltså ett träningsprogram för en schysstare hållning helt enkelt. Men i all flytt, plugg, jobb och oregelbundna tider för när man går upp och går och lägger sig pga jobb så har jag dessvärre tappat bort detta helt. Minns att jag innan hade hittat ett jätte bra träningsprogram i en tidning som jag tejpat upp på garderobsdörren hemma i mitt flickrum och som jag varje morgon och kväll följde till punkt och pricka. Och att det blev resultat, jajemän det blev det. =) Såå, nu hade jag tänkt hitta tillbaka till detta, har funderat lite grann ett tag men så igår så kom det som ett brev på posten, bokstavligt talat..min nya ToppHälsa kom och i denna fanns det ett repotage "Platt mage- nu" Så dessa hade jag tänkt utgå ifrån men att jag sedan plockar bort en del och lägger till egna övningar. =)

Hade dessutom tänkt ändra lite grann i mitt träningsschema, vill ha lite mer utmaningar och så är jag sugen på att kanske gå på pass igen...? Tål att tänkas på..

Ska sätta mig och lura lite på ett nytt schema.

Ta hand om er. Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0