Störande grannar..

Störs ni av era grannar? Jag gör det, minst sagt. Men det finns ett litet problem. Och "problemet" är inte stort, alldeles nyfött..antagligen. Grannens lilla bebis gastar och skriker om nätterna så man tror att de döda ska vakna till liv. Detta är inte ok, men vad ska man göra? Man kan ju knappast ringa störningsjouren, jag störs av en skrikande bebis. Jaha liksom.. Om man skulle ringa till sitt fastighetsbolag, vad ska man säga då? Hur ska man uttrycka sig utan att låta som en grinig kärring..?

Det är så här, vi bor i hus som är byggda under 1940/50- tal och dessa kåkar är INTE ljudisolerade för fem öre. Vi hade grannar ovanför oss innan där vi kunde höra deras alarm och vibrator på mobiltelefonen, man hörde när de satt på toan, både när de kissade och gjorde nummer 2 =), när de loggade in och ut från datorn, ni vet den där "signatur" meolodin som kommer, en liten trudilutt..Precis allt hörde man. Nu är det våra grannar brevid som i hör mest. Innan hade vi en tjej och hennes lilla barn som alltid förde liv innan han skulle sova, detta fick man ju ändå tycka va ok. För vad kan man göra..? Vårat sovrum ligger vägg i vägg med där de tydligen har barnkammaren. Så allting hörs ju givetvis därifrån. Jag har inte sovit en enda hel natt på snart 2 veckor, jag blir helt slut och det värsta är också när bebisen väl slutar, tror ni jag kan sova då? Nejdå, usch..tar tid innan man kommer till ro.. Och det ska väl tilläggas att när föräldrarna vaknar så HÖR man deras steg inne hos dem, man hör när de pratar och försöker lugna och trösta. Gosh..Jag får väl lov och köpa hörselskydd..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0