Hej!

Ok, jag erkänner..jag är världssämst på att skriva inlägg här. Det har varit väldigt, väldigt mycket i mitt liv den närmsta tiden så jag har inte funnit ro att sitta här. Men saker och ting har sakta men säkert fallit på sin plats. Nu är jag klar och utbildad beteendevetare, uppsatsen är examinerad och kompletterad och invägskickad för arkivering samt upplagd på skolans databas. Det enda som fattas nu är att jag ska få mitt betyg, det kan dock dröja någon vecka innan jag får det. Jag har ett jobb som ångar på i 120 just nu, det händer saker mest hela tiden och jag har fått in nya brukare i gruppen. Den ena dagen är inte den andra lik. Det är alltid nya problem att lösa och ibland känns det som att jag inte bara är arbetshandledare utan även mamma, vaktmästare, psykolog..ja..you name it! Men det är fantastiskt roligt!

Det har också varit lite oroligt kring mormor och mamma. Min mormor fick innan jul en hjärnblödning och har sedan dess inte riktigt varit sig lik. Visst, åldern börjar ta ut sin rätt och ja, hon mår bra nu. Mamma har varit dålig från och till det senaste och har varit på en hjärtundersökning. Som tur var visade denna undersökning inget allvarligt utan mamma har väldigt dåligt blodväre alltså dåligt med järn. Detta gör att hjärtat kan slå dubbelt och få arbeta dubbelt så hårt än i normala fall. Men hon äter järntabletter nu så förhoppningsvis får hon den i schack för denna gången (inte första gången mamma mår dåligt över detta). Och jag står i denna virvelvind och försöker hänga med så mycket det går..

Idag har vi smygfirat alla hjärtans dag jag och min man. Vi började dagen med spa och relax på Spakällan och vi avslutade det hela med en ryggmassage. Heeelt fantastiskt. =) Efteråt nu ikväll var vi och åt på Tingsgården (gå dit och ät om ni inte varit där, vilken mat!!) vi tog lammytterfilé, helt magiskt med potatiskroketter, tryffelsås och rosmarin. Tog ett glas rött till det. Alltså, det var helt underbar mat. Ni måste gå dit. Till efterrätt tog vi en grand dessert och delade på, där husets alla desserter serverade, alldeles perfekt. Sen gick vi hem i vintermörkret hand i hand. Tack för att du finns min älskade. =) Nu har vi ätit lite godis i soffan och myst. Tack, tack, tack för en helt underbar dag.

Nu ska jag krypa ner i sängen, känner mig trött..

Hoppas att ni alla får en underbar alla hjärtans dag!

Va rädda om er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0