Grått och trist..

Sjukt trist väder, gick inte ens ut i morse på promenad..fast det berodde mest på att jag va så trött, hade skit svårt för att somna igår kväll..låg och tänkte på en massa saker..hit och dit. Och, ja..inte blev jag klokare för det. Men hur som helst..pluggar som en tok mest hela tiden..! Åhh..sitter just nu med instuderingsfrågor till salstentan, ska göra så mycke som möjligt på dem idag, seminarium imorgon om dessa frågor, vilket är bra. Kan man få lite tips från andra..Har också en massa att läsa. Så, ja..jag vet hur min dag ska spenderas. Ska sticka iväg till gymmet också såklart..är ju såå duktig varje dag!

By the way..det är socionom jag ska bli när jag är klar..för er som inte fattat detta. Får alltid höra från mamma om folk som undrar vad jag läser och varför jag läser det?? Varför?? Jo..för att jag inspieras av att hjälpa andra människor, jag får ut så mycket i att vara i ett socialt samspel. Just nu läser jag på ett program som heter Missbrukarvårdsprogrammet (Ingen fattar vad det är men det är ett program som plockades bort i höstas och gjordes om till socinom, ett samarbete med Örebro universitet och Mälardalens Högskola), 5:e terminen. Vi läser främst en del sociologi, med inriktning missbruk, ska göra min c-uppsats i just sociologi nu till våren. Har även läst en del juridik och en massa annat spännande. Just nu läser jag Dokumentation och utvärdering och Att forska sociologiskt. För att komplettera till socionom examen krävs ytterligare mer juridik och socialt arbete. 

Alla frågar vad jag ska bli..åhh..är det inte läskigt att arbeta på ett behandlingshem, härberget osv. Näe, varför skulle det vara det? Jag trivs väldigt bra med det jag gör..jag pysslar ju med det jag tycker om mest..konstigare än så är det inte. Alla är så oroliga och tycker jag har valt heeelt fel. In my as..det är inte ert val och inte ert liv. That's it!

Så, socionom med inriktning missbruk och ohälsa..det är mitt mål. Vad är ditt? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0