Torsdag..

På måndag börjar min psykologi kurs och nästa lördag börjar pedagogik kursen. Ska bli roligt! Ha lite att se fram emot och hoppas på att det snart dyker upp ett intressant jobb, lite tröttsamt att jobba på timme.. men men! Det går det också. Känner mig starkare och friskare för var dag som går och jag har kunnat köra en del pass på gymmet. Hade tänkt mig att simma nästa vecka. Har knappt hunnit reflektera över Kroatien resan och allt som var omkring eftersom det hänt en del personliga saker. Men ja, om jag ska rekommendera Kroatien vet jag inte, både ja och nej. Nej för att vi hade otur med vädret i 4 dagar, dåliga stränder och för att jag blev matförgiftad och fick något konstigt virus. Ja för att det var otroligt vackert, trevligt folk och i allmänhet en härlig semester men det var ju också givetvis olyckligt att man skulle bli sjuk och dåligt väder kan ju liksom ingen råda över.. Men det tar på krafterna att bli så våldsamt sjuk, har förlorat en del i vikt, blir fortfarande väldigt trött trots att det har gått över 3 veckor sedan, huvudvärk, kramper i magen och så måste jag vara väldigt försiktig med det jag äter. Ingen stekt mat, inget friterat eller fett, undvika mjölkprodukter, godis, starka kryddor, etc. Jag har nu som först kunnat äta "riktig" mat, alltså innan kunde jag bara äta soppor av olika slag. Och kokt fisk, snacka om att jag är trött på kokt fisk..haha..=) Men, allt för att bli bättre!

Jag undrar bara ibland, när ska vinden vända? Har man inte varit med om tillräckligt med skit ändå? Är livet nåt slags jävla prov, ett test för vad man står pall?! Ja, inte är det lätt alla gånger. Men man får lära sig leva med det och försöak göra det bästa av allt..

Hoppas alla får en bra helg, jag ska försöka ta hand om mig själv lite grann. Vart på stan idag, har hittat lite fint till hösten, b.la 2 fina koftor från Gina Tricot, en i svart och en i grått, snyggt och enkelt och som man kan variera. 2 par snygga stövlar med låg klack från Wedins, passa på och gå dit nu eftersom de har rea! Ett par jätte snygga jeans från BikBok, blåa med lite slitningar samt ett par mysbyxor. Lite roligt att handla nytt, det enda jag behöver köpa nu inför hösten/vintern är ett par vinterstövlar. Men det får man ju vänta ett tag med..

Kram på er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0