Det där med övergångsställen..

Tanken slog mig nu när jag körde bil i mörker att jag sitter verkligen på helspänn när jag kör i stan. Och speciellt när det är mörkt. Alla dessa fotgängare och cyklister. Det är rent av livsfarligt att släppa blicken en endaste sekund. För i nästa sekund kan en person kliva rakt ut i gatan och tänka att "han ska stanna". Givetvis, det är lag på att släppa fram på övergångsstället men man kan inte ta det förgivet och framförallt inte när det mörkt. Även en bilist är mänsklig och vi har definitivt inga falkögon som kan se efter varje sväng, att där står det säkert någon som ska över. Vi ska ha det i tanken givetvis MEN gå inte bara rakt ut, använd sunt förnuft, för det är inte alltid man syns även fast det är lyse vid övergångsstället. Vi ska visa hänsyn i trafiken och det gäller alla, likaväl som bilist eller fotgängare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0