Polisen kl.06.00

Jag är trött och tendens till huvudvärk. Jag sitter här med min tentan, iofs snart klar men jag vill va klar nu!! Har inte sovit knappt någonting sedan 03.30. Jag vaknade till av fruktansvärda mardrömmar runt 03.30 och låg och skulle som bäst somna om när jag plötsligt hör ett ljud. Ett mummel och någon som försöker bända upp något, typ våran ytterdörr..jag ligger ett tag men väcker sedan min pojkvän och säger att någon försöker bryta sig in. Vi flyger upp båda två men då tystnar ljuden och det är mörkt ute i trappen. Min pojkvän intalar mig att det var mina mardrömmar som spelade mig ett spratt och det var det ju såklart..tänkte jag. Jag gick och kissade och gick la mig igen. Låg och snurrade några gånger igen men lyckades somna om. Det går 1 halvtimme. Nu hörs det IGEN! Jag flyger upp, samma mummel och någon som försöker få upp dörren. Och nu hör min pojkvän samma sak. Det är någon utanför dörren. Men det är becksvart och vi vågar såklart inte öppna upp dörren man vet ju inte vad personen ifråga kan ha för tillhygge..vi står ett tag och lyssnar och hör då en ganska så full person som ligger och mummlar för sig själv utanför vår dörr. Vi pratar och säger att det måste vara en av våra grannar ovanför som kommit hem men som däckat lite innan sin säng. Och nu snarkar han ljudligt. Ja, ja..vi bestämmer oss för att återigen gå och lägga oss och jag blir lite lugnare eftersom det är en fullehund. Klockan är runt 5 och minpojkvän ska upp om en timme. Vi somnar till en stund. Hans klocka ringer och det är ljust ute och jag tänker att jag kan ligga kvar en stund iaf..men då hör jag någon som tar i handtaget! Näe nu jävlar får det vara nog så vi ringer polisen. De svarar med att de redan har en bil på väg eftersom de fått in flera samtal om den här killen..då har han alltså stört flera?! Nu ser jag honom sitta utanför vår dörr och sova..efter ett tag kommer polisen och hämtar honom och de kör iväg. När jag öppnar dörren möts jag av en härlig stank, han har spytt ner hela vår ytterdörr och trappen. Kul kille..tack för den nattsömnen..

Nu ska jag plugga..=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0