Ge en gåva..

Jag har precis skänkt 50 kr genom mobilen till Stockholms stadsmission, gör det du också. Enklare kan det knappast bli. =) Jag gör alltid nånting vid varje jul, oftast så skänker jag pengar till hemlösa eller andra socialt utsatta människor. För varje månad annars om året skänker jag 50 kr till Djurens Rätt (det har jag väl gjort i 100 år snart) samt 75 kr till WSPA, en världsomfattande organisation som kämpar för djurens rättigheter. Jag tycker det är viktigt att kunna hjälpa till och bidra med det man kan. Man kan inte göra allt, man kan inte hjälpa alla men en liten slant och ett värmande ord räcker långt. Man tänder alltid ett litet hopp hos någon eller ett litet leende hos någon annan.

För 2 år sedan gjorde jag mina fältstudier på härberget här i stan och jobbade sedan som frivillig arbetare, alltså jag fick ingen lön för det jag gjorde. För min lön var att kunna ge dessa utstötta, missbrukande och hemlösa människor tak över huvudet för en natt, en varm dusch och lite mat. Eller att kunna ge en kram och ett tröstande ord.

Min drivkraft här i livet är att hjälpa människor, det är verkligen något jag alltid velat göra, att vara medmänsklig, det krävs så lite men kan betyda så otroligt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0