Middag på restaurang!

Ikväll körde vi middag på restuarang jag och min kärlek. Vi hade bokat bord på Jernberghska. Mycket gott. Jag åt; grillad oxfilé och brässerad högrev, serveras med rostade rotsaker, svamp och pärllök och himmelsk chokladkaka och hjärtat tog; Jernberghskas pepparstek med vitlöksslungad haricots verts och moccapannacotta med chokladbrioche..

3 av 5 möjliga ger vi denna restaurang. Jag hade skyhöga förväntningar då arbetskamrater sagt att det är stans bästa restaurang och dit ska man gå om man vill ha vällagat kött. Absolut, köttet var det verkligen inget fel på men min högrev fick jag kvälningar av. Kändes som att jag tuggade och tuggade men det hände liksom inget med köttbiten. Mina rotfrukter var dessutom nästintill kalla och lite hårda. Men efterrätten var suverän, supergott!

Förövrigt är det mitt hjärtas födelsedag idag! Hela 29 år blir han! Skämde bort honom med blommor, parfym, kinect, spel och bjöd honom till slottet imorgon där vi ska prova afternoon tea! Vi börjar bli riktiga lyxlirare! =)

Och pappa skulle ha blivit 63 år idag, Grattis till dig.

Nu ska jag sussa..helt slut. Skönt att tanka energi, för det har jag gjort idag. Planerat året lite. =)


 Jernberghska. Väldans mysigt!



 Sundbyholms slott. Hit ska vi imorgon. Mums!

Kommentarer
Postat av: Jernberghska

Vi tar åt oss av kritiken hur du upplevde högreven.

Vi kan bara beklaga det inträffade och ser det som en plump i protokollet.

Vi vill att du ska upplevelsa hur vi har tänkt att det ska smaka med två strukturer av kött på tallriken.

När du och din kära har möjlighet igen så bjuder vi er på vad vi hoppas ska bli ett lyckat restaurang besök.

2011-02-16 @ 15:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0